تبلیغات
آتش پنهان

قالب وبلاگ


آتش پنهان
نگاهی به آثار و اندیشه های خلیل صارمی نایینی (ناصر) شاعر و نویسنده انقلاب و دفاع مقدس ،جانباز شیمیایی و استاد هنرهای رزمی 
نظر سنجی
نظر شما؟






پخش زنده حرم

·٠•●♥۩♥●•٠·˙ بعثت خاتم الانبیاء محمـّــد مصطفی(ص) مبارکــــ باد ˙·٠•●♥۩♥●•٠·˙


فضایل فاطمه زهرا(علیها السلام) 


مقدمه

سخن در تجسم لیلة القدر و تمثیل فضایل فرشته در صورت انسان است. آنكه دختر و مادر، براى پیامبر(صلى الله علیه وآله)بود، و كوثرى در جریان براى كوباندن تكاثر.

او كه آزادى و آزادگى را به ما آموخت و درس صبر و پایدارى در برابر جور داد.

او كه افزون بر گفتار منطقى و پشتیبانى از گفتگوهاى علمى، به موقع فریاد و هیبت الهى داشت.

او كه شهادت را نه در شعار بلكه در عمل استقبال كرد و ستم و ستمگر را قابل گفتگو ندانست.

همو كه تنها اسوه زنان بلكه اسوه زنان و مردان بود.

او تجسم كمالات انسانى بود و برخوردار از بالاترین شایستگیهاى آدمى. همو كه مقامش عصمت كبرى است و بزرگترین شافعه روز جزا.

بالاترین ستمها براى او غصب وصایت بود و مهم ترین اقدامش احقاق حق.

زهرا(علیها السلام) وجودش نشانه راه است و با على(علیه السلام)بودنش، نشانه همه چیز. ولى او تنها به این قناعت نكرد، كه براى حقانیتش اقدام ها كرد و به مهاجر و انصار اتمام حجت نمود.1

در این گفتار كوتاه بر آنیم تا فاطمه(علیها السلام) را در كلام خداوند جستجو نماییم. چون ما انسانهاى خاكى قادر به بر شمارى فضایل او نیستیم براى همین در لابلاى كلام الهى به جستجوى زهراء(علیها السلام)مى رویم.

فضیلت                               

فضیلت خلاف رذیلت و نقصان به معناى برترى و داراى درجات و مقامات بلند است.2 و به معناى برترى شخصیتى، اخلاقى و روحى است.3

امّا اینكه فاطمه(علیها السلام) داراى فضایل بى شمارى است، تردیدى وجود ندارد، و مى توان آنها را به سه دسته كلى تقسیم كرد:

1 ـ فضیلت هاى فردى حضرت زهرا(علیها السلام  (

 فضیلت دانش وافرداشتن.

فضیلت احراز مقام مجاهدت در راه خدا.

بهترین بنده خدا بودن.

نائل آمدن به مقام ایثارگرى.

فضیلت هجرت در راه خدا از مكه به مدینه.

فضیلت صبر و پایدارى در راه خدا.

2 ـ فضیلت خانوادگى:

فضیلت دختر بودن براى رسول خدا(صلى الله علیه وآله  (

فضیلت داشتن مادرى چون خدیجه.

فضیلت داشتن همسر چون على(علیه السلام    (

فضیلت داشتن فرزندان چون حسن و حسین(علیهما السلام  (

فضیلت مادر بودن براى ائمه و حضرت مهدى.

فضیلت مصداق بودن اهل البیت

فضیلت داشتن عموى چون حمزه.

فضیلت اهل كساء بودن.

فضیلت كسى كه در شأنش آیات و سوره هاى زیادى نازل شده.

فضیلت شهادت تمامى خانواده اش در راه خدا یا اسیر شدن در راه خدا.

فضیلت معصوم بودن خودش، پدرش، همسرش و فرزندانش.

3 ـ فضیلتهاى اجتماعى:

فضیلت اصلاح گرى و آگاهى دادن اجتماعى و دینى به مردم.

فضیلت همدردى و انفاق و ایثار به مردم.

فضیلت شاگرد پرورى.

فضیلت افشاگرى، و مبارزه با منافقین، و منحرفین، با خط امامت معصوم.

فضیلت دفاع از نظام سیاسى مبنى بر اصل امامت و ولایت.4

باید بدانیم كه این فضیلتها به عنوان یك اصل، در زندگى فاطمه زهرا(علیها السلام) وجود داشت، امّا برخى از آنها در وجود آن حضرت جلوه اى خاصى داشتند، كه ما در این گفتار به برخى از فضائل آن حضرت در قرآن اشاره مى كنیم:

فضائل فاطمه (س) در قرآن

زهراء(علیها السلام) كوثر است

إنّا اعطیناك الكوثر، فصلّ لربّك وانحر، إنّ شانئك هو الأبتر.  (كوثر، 108/); ما به تو كوثر(خیر و بركت فراوان) عطا كردیم. پس براى پروردگارت نماز بخوان و قربانى كن. و بدان دشمن تو قطعا بریده نسل و بى عقب است.

سوره كوثر در عین اختصار در بردارنده اسرارى است كه حتى بزرگان ما نیز از دستیابى به آن ژرفناى او عاجز ناتوانند5 .

یكى از نامهاى مبارك فاطمه زهراء(علیها السلام) «كوثر» است.

«كوثر» بر وزن «فَوعل»، به معناى «خیر كثیر و فراوان» مى باشد. گستره معنایى این واژه چنان وسیع است كه مصادیق بى شمارى از جمله «خیر بى نهایت» را شامل مى شود. در تفاسیر شیعه و سنّى معانى بسیارى براى «كوثر» ذكر شده است كه همگى از مصادیق «خیر كثیر» مى باشند; مصادیق چون:

1 ـ حوض و نهر كوثر در جنّت كه تعلق به پیامبر دارد و مؤمنان به هنگامه ورود به بهشت از آن سیراب مى شوند.

2 ـ مقام شفاعت كبرى در روز قیامت.

3 ـ نبوت.

4 ـ حكمت و علم به حقایق اشیا.

5 ـ قرآن.

6 ـ كثرت اصحاب و پیروان.

7 ـ كثرت معجزات.

8 ـ كثرت علم و عمل

9 ـ كثرت معرفت در توحید.

10 ـ كثرت نعمت هاى دنیا و آخرت.

11 ـ نسل كثیر و ذریه فراوان كه در گذر زمان باقى بمانند، و بى تردید از این فراوانى ذریه و باقى ماندن نسل از وجود دختر والا گهر پیامبر، فاطمه زهرا(علیها السلام)، نشأت گرفته است6.

اما به عقیده بسیارى از علماى شیعه و پاره اى از اهل سنت، بارزترین مصداق «كوثر» وجود نازنین حضرت زهرا(علیها السلام)مى باشد7.

طهارت زهراء(علیها السلام  (

انما یرید الله لیذهب عنكم الرجس اهل البیت و یطهركم تطهیرا  (احزاب، 33 / 33) ; خداوند فقط مى خواهد پلیدى و گناه را از شما اهل بیت دور كند و كاملاً شما را پاك سازد.

به شیوه گوناگون از طریق فریقین آمده است كه رسول خدا(صلى الله علیه وآله) فرمودند: «نزلت هذه الآیة فى خمسة: فى وفى علىّ و فاطمه، و حسن و حسین»; این آیه در مورد عظمت پنج تن نازل شده است: من على، فاطمه، حسن و حسین  8.

پس فاطمه (علیها السلام) طبق نزول این آیه از هر گونه رجس و گناه پاك است، و عصمت مطلق دارد.

از آنجاى كه اراده حقّ تعالى بر این قرار گرفته است كه نبوّت و وصایت منصب خاصّ مردان باشد، اگر چنین نبود به حضرت زهرا(علیها السلام) نیز عطا مى شد.

زهراء(علیها السلام) لیلة القدر است

(حم، و الكتب المبین، إنّا انْزَلنه فى لیلة مّباركة إنّا كنّا منذرین، فیها یفرق كلّ أمر حكیم)(دخان، 44/1 ـ 4); سوگند به این كتاب روشنگر، كه ما آن را در شبى پر بركت نازل كردیم; ما همواره انذار كننده بوده ایم، در آن شب هر امرى بر اساس حكمت (الهى) تدبیر و جدا مى گردد.

بنابر روایات متعدد و معتبرى كه از ائمّه طاهرین(علیهم السلام) رسیده، حقیقت لیلة القدر به وجود فاطمه زهرا(علیها السلام)تفسیر شده است. از آن جمله، بیان نورانى امام موسى بن جعفر(علیه السلام) در تفسیر آیات آغازین سوره دخان مى باشد:

مردى نصرانى به خدمت امام موسى كاظم(علیه السلام) شرفیاب شد و در بین سؤالات متعدّدى كه بیان مى داشت تفسیر باطن این آیات را جویا شد:

امام در پاسخ فرمودند: اما «حم»، محمّد(صلى الله علیه وآله) مى باشد و «كتاب مبین»، على(علیه السلام) مى باشد. و امام «اللّیلة»، فاطمه(علیها السلام)مى باشد  9.

آرى، حقیقت لیلة القدر، وجود یگانه زهراست.

انفاق زهراء(علیها السلام (

ان الابرار یشربون من كاس كان مزاجها كافورا، عینا یشرب بها عباد الله یفجرونها تفجیرا، یوفون بالنذر ویخافون یوما كان شره مستطیرا، ویطعمون الطعام على حبه مسكینا ویتیما واسیرا، انما نطعمكم لوجه الله لانرید منكم جزاء ولاشكورا، انا نخاف من ربنا یوماً عبوسا قمطریرا، فوقاهم الله شر ذلك الیوم ولقاهم نضرة وسرورا، وجزاهم بما صبروا جنة وحریرا  (دهر، 76/5 ـ 12); به یقین ابرار (و نیكان) از جامى مى نوشند كه با عطر خوشى آمیخته است، از چشمه اى كه بندگان خاصّ خدا از آن مى نوشند، و از هر جا بخواهند آن را جارى مى سازند، آنها به نذر خود وفا مى كند، و از روزى كه شر و عذابش گسترده است مى ترسند، و غذاى (خود) را با اینكه به آن علاقه (نیاز) دارند، به «مسكین» و «یتیم» و «اسیر» مى دهند، (و مى گویند:) ما شما را بخاطر خدا اطعام مى كنیم، و هیچ پاداش و سپاسى از شما نمى خواهیم، ما از پروردگارمان خائفیم در آن روزى كه عبوس و سخت است. (بخاطر این عقیده و عمل) خداوند آنان را از شرّ آن روز نگه مى دارد و آنها را مى پذیرد در حالى كه غرق شادى و سرورند. و در برابر صبرشان، بهشت و لباسهاى حریر بهشتى را به آنها پاداش مى دهد.

به اتفاق اهل سنت این آیات در شأن، فاطمه(علیها السلام) على و حسن و حسین(علیهم السلام) نازل گردیده و ما در اینجا فقط اكتفا به عبارت زمخشرى مى نماییم در كشاف در تفسیر سوره هل اتى ص 239 از ابن عباس روایت كرده كه حضرت امام حسن و امام حسین(علیهما السلام) مریض شدند، رسول خدا(صلى الله علیه وآله) با جماعتى به عیادت آمدند آن حضرت به على(علیه السلام)فرمودند: یا على اگر نذرى براى شفاى فرزندان خود بنمایى مناسب است. آن حضرت با فاطمه زهراء و فضه خادمه نذر كردند كه هر گاه آن دو بزرگوار صحت یافتند، سه روز روزه بگیرند، چون شفا یافتند چیزى در خانه نبود، امیر المؤمنین به نزد شمعون خیبرى یهودى آمد و سه صاع جو قرض گرفت. فاطمه آن را آرد كرد. پنج قرص آن را طبخ نمود. وقت افطار مسكینى در خانه آمد و سؤال نمود. امیر المؤمنین نان خود را به سائل داد. فاطمه زهراء و حسن و حسین و فضه خادمه با امیر المؤمنین اقتدا كردند و همگى نان خود را به سائل دادند و با آب افطار كردند.

 شب دوم چون خواستند افطار كنند، یتیمى در خانه آمد و سؤال كرد. هر پنج نفر نان خود را به سائل دادند و با آب افطار كردند.

و همینطور شب سوم هر پنج نفر نان خود را به اسیرى دادند و با آب افطار كردند. چون صبح روز سوم شد امیر المؤمنین(علیه السلام)دست حسنین را گرفت و به خدمت رسول خدا(صلى الله علیه وآله) آمدند... رسول خدا(صلى الله علیه وآله)از دیدار آنها سخت شكسته خاطر گردید، به خانه فاطمه آمد، آن مخدره را در محراب عبادت دیدند كه شكم او به پشت خشكیده و دیده هاى حق بینش به گودى فرو رفته است. در آن حال جبرئیل نازل شد و عرض كرد: «هنیأ لك یا رسول اللّه خذ هذه السورة» سپس سوره هل اتى را بر او قرائت كرد10.

عامه و خاصه روایت كردند كه این آیات در شأن فاطمه(علیها السلام) و على و حسنین نازل گردیده است.

به ادامه مطالب مراجعه شود


شفاعت فاطمه(علیها السلام (

ولسوف یعطیك ربك فترضى .(ضحى، 93/5); و به زودى پروردگارت آن قدر به تو عطا خواهد كرد كه خشنود شوى.

در تفسیر مجمع البیان طبرسى نقل است:

رسول خدا(صلى الله علیه وآله) بر فاطمه وارد شد. دید آن مخدره عبایى را كه از پشم شتر بود، بر خود پیچیده و با دست مبارك دستاس مى گرداند، با دست دیگر فرزندش را در آغوش كشیده شیر مى داد. رسول خدا(صلى الله علیه وآله) آن منظره حزن آور رادید و گریست و فرمود: «اى فاطمه! تلخى زندگانى دنیا چند روزى بیش نیست، بر آن صابر باش كه حلاوت آخرت در پیش است. خداى تعالى این آیه مباركه را بر من نازل فرموده (ولسوف یعطیك ربك فترضى)11.

ابن شهر آشوب در مناقب نیز این روایت را نقل كرده و گفته است: «فاطمه فرمود الحمد للّه على نعمائه و الشكر على آلائه». سپس آیه نازل گردید كه قیامت آن قدر از امت تو در شفاعت فاطمه داخل بشوند كه تو و فاطمه راضى و خوشنود بشوید12.

عبادت فاطمه(علیها السلام (

تتجافى جنوبهم عن المضاجِع یدعون ربّهم خوفاً و طمعا و ممّا رزقناهم ینفقون . (سجده،32/16); پهلوهاى شان از بسترها در دل شب دور مى شود (و به پا مى خیزند و رو به درگاه خدا مى آورند) و پروردگار خود را با بیم و امید مى خوانند، و از آنچه به آنان روزى داده ایم انفاق مى كنند.

یعنى شبها هنگامى همه مردم در خواب هستند براى عبادت خداوند بیدار مى شوند، نماز بر پا مى دارند، و از روى بیم از عذاب آخرت و امیدوارى به ثواب و تفضلات الهى در آن عالم و از آنچه كه خداوند به آنها داده از مال و سایر نعمتها به دیگران انفاق و بخشش مى كنند.

این آیه در شب زفاف فاطمه نازل گردید حضرت امیر المؤمنین(علیه السلام) مى فرماید: در شب زفاف زمانى نگذشت كه فاطمه زهرا بر خواست و چراغ را خاموش كرد با اجازه همسرش مشغول به نماز گردید و از براى احیاى آن شب آیه مذكوره نازل گردید 13.

فاطمه زهراء(علیها السلام) ساعتها متمادى با خدا راز و نیاز مى كردند، عبادت و سلوك ایشان براى ما قابل تصور و درك نیست14.

 كیفیت عبادت فاطمه(علیها السلام) هرگز در عقل و خیال ما نمى گنجد. حالت روحى او را در هنگامه عبادت، خدا مى داند و بس15.

زهراء(علیها السلام) یكى از بحرین است

مرج البحرین یلتقیان ، بینهما برزخ لایبغیان، فباى آلاء ربكما تكذبان ،یخرج منهما اللؤلؤ والمرجان.  (الرحمن، 55/19 ـ 22); در میان آن دو برزخى است كه یكى بر دیگرى غلبه نمى كند (و به هم نمى آمیزند). پس كدامین نعمتهاى پروردگارتان را انكار مى كنید؟! از آن دو، لؤلؤ و مرجان خارج مى شود.

بحرین فاطمه زهراء(علیها السلام) و على مرتضى است فاطمه بحر نبوت و على بحر ولایت برزخ رسول خدا(صلى الله علیه وآله)است لؤلؤ امام حسن است و مرجان امام حسین(علیه السلام) است.

علامه مجلسى در بحار نقل كرده كه : ابوذر غفارى روایت كرده كه مراد از بحرین و لؤلؤ و مرجان این چهار نفرند. سپس فرمود : كیست مثل این چهار نفر على و فاطمه و حسن و حسین(علیهم السلام)دوست نمى دارد آنها را مگر مؤمن، و دشمن نمى دارد آنها را مگر كافر. پس مؤمنین باشید به سبب محبت به اهل بیت(علیه السلام). كافر نباشید بسبب دشمنى و بغض اهلبیت; زیرا هر كه چنین باشد مسیر او آتش جهنم خواهد بود16.

حضرت فاطمه(علیها السلام) شاخه شجره طیبه

الم تر كیف ضرب الله مثلا كلمة طیبة كشجرة طیبة اصلها ثابت وفرعها فى السماء، تؤتى اكلها كل حین باذن ربها ویضرب الله الامثال للناس لعلهم یتذكرون . (ابراهیم، 14/24 و 25);آیا ندیدى چگونه خداوند «كلمه طیبه» (وگفتار پاكیزه) را به درخت پاكیزه اى تشبیه كرده كه ریشه آن (در زمین) ثابت، و شاخه آن در آسمان است؟!، هر زمان میوه خود را به اذن پروردگارش مى دهد. و خداوند براى مردم مثلها مى زند، شاید متذكر شوند (و پند گیرند (

وجوهى چند در معنى شجره طیبه روایت شده است كه یك از وجوه نخله است و دیگر درختى است در بهشت و یكى دیگر وجود مقدس نبوى است و اخبار معتبره از طریق شیعه و سنى در قول آخرى در كتب شیعه و سنى بسیار است17.

یكى روایت ابن عباس است كه جبرئیل امین به حضرت رسول عرض كرد: «انت الشجرة و على غصنها و فاطمة ورقها و الحسن و الحسین ثمارها» و مراد از كلمه طیبه كلمه توحید «لا اله الا اللّه» است، یا ایمان یا هر كلامى كه خداوند سبحان بدان امر به اطاعت كرده است. در حدیثى از فاطمه زهرا(علیها السلام) به «غصن» و از على(علیه السلام) به «فرع» و از حسنین به «ثمار» تعبیر شده است. و در «بصائر الدرجات» نیز روایتى ذكر شده كه در آن آمده است: «انا جزرها اى اصلها و على زروها و فاطمه فرعها و الائمة اغصانها و شیعتهم اوراقها»; رسول خدا(صلى الله علیه وآله)فرمود: من بیخ این درخت هستم، و على(علیه السلام) تنه این درخت است و فاطمه فرع و لقاح او است و ائمه(علیهم السلام)شاخه اى او و شیعیان برگ او مى باشند و در صافى چند روایت نقل مى فرماید: در بعضى از آنها مى فرماید: شاخه آن درخت فاطمه است و میوه آن ائمه است و برگ آن شیعیان ایشان است، هرگاه فرزندى از شیعه متولد شود. برگى بر او اضافه مى شود و هر گاه شیعه اى بمیرد برگى از او ساقط مى شود18.

زهرا(علیها السلام) و نسل پاكش

وهو الذى خلق من الماء بشرا فجعله نسبا وصهرا وكان ربك قدیرا . (فرقان، 25/ 54); او كسى است كه از آب، انسانى را آفرید; سپس او را نسب و سبب قرار داد (و نسل او را از این دو طریق گسترش داد); و پروردگار تو همواره توانا بوده است.

در تفسیر صافى به نقل از مجمع البیان نقل شده است: ابن سیرین گفته آیه شریفه در حق رسول(صلى الله علیه وآله)خدا و على مرتضى نازل شده است، آن زمان كه رسول خدا(صلى الله علیه وآله) فاطمه را به على بن ابى طالب(علیه السلام)تزویج كرد. و مراد از نسب صهر ایشانند19.

فاطمه(علیها السلام) ذا القربى

فآت ذا القربى حقه والمسكین وابن السبیل ذلك خیر للذین یریدون وجه الله واولئك هم المفلحون .(روم، 30 / 38); پس حق نزدیكان و مسكینان و در راه ماندگان را ادا كن. این براى آنها كه رضاى خدا را مى طلبند بهتر است، و چنین كسانى رستگارانند.

در سال هفتم از هجرت رسول خدا(صلى الله علیه وآله) به سوى خیبر رفت، و به محیصة بن مسعود حارثى دستور داد كه جانب فدك برود، و یهودهاى فدك را به اسلام دعوت كند، اگر قبول نكردند باید جزیه بدهند، و اگر جزیه را هم قبول نكردند، آماده جنگ باشند، آنان نه به جزیه و تن دادن و نه اسلام را پذیرفتند، امّا وقتى كه خبر فتح خیبر را شنیدند، وحشت عظیم آنان را فرا گرفت، در اینجا بود كه با بزرگان خود مشورت كردند و چند نفر از بزرگان خود را به جانب رسول خدا(صلى الله علیه وآله)فرستادند، در آنجا آنها از رسول خدا(صلى الله علیه وآله) معجزات عظیم را مشاهده كردند. مثلاً: با وجود كه كلید ابواب را در صندوق مهر شده گذاشته بودند، ولى آن كلیدها را جبرئیل براى رسول خدا(صلى الله علیه وآله)آورده بود، با مشاهده این صحنه عده اى از آنان با اسلام مشرف شدند، و بین پیامبر و آنان صلح شد، و فدك بدون خونریزى به تصرف رسول خدا(صلى الله علیه وآله)در آمد، در اسلام اموالى كه بدون جنگ و قتال به دست آید، مختص رسول خدا(صلى الله علیه وآله) است، و فدك مختص رسول خدا شد، آنها كه ایمان آوردند خمس اموال خود را به رسول خدا(صلى الله علیه وآله) بدهند و بقیه ملك رسول خدا(صلى الله علیه وآله)باشد20.

چون فدك به تصرف رسول خدا(صلى الله علیه وآله) در آمد، جبرئیل نازل شد و رسول خدا(صلى الله علیه وآله) را سلام داد و عرض كرد كه خداوند مى فرماید: حق خویشاوندان را بده21.

چون جبرئیل این خبر را آورد كه حق خویشان را بده رسول خدا(صلى الله علیه وآله) فرمود: این خویشان كیانند جبرئیل عرض كرد دخترت فاطمه زهراء(علیها السلام) است حوائط فدك را تفویض فاطمه بنما و حق خود را باو واگذار; چون خداوند متعال حق خویش را نیز به فاطمه(علیها السلام) واگذار فرمود، رسول خدا(صلى الله علیه وآله)فاطمه را طلبید و آیه مذكوره را بر او قرائت فرمود و اموالى كه از فدك بهره رسول خدا شده بود همه را به فاطمه تسلیم كرد. و فدك را تفویض فاطمه(علیها السلام)فرمود. آن مخدره عرض كرد یا رسول اللّه! آنچه به فرمان خدا بهره من شده است، همه را ه بشما واگذار كردم. رسول خدا(صلى الله علیه وآله)فرمود: اى نور دیده! همه مخصوص تو است. آن را براى خود و فرزندان خود نگهدار. و دانسته باش كه بعد از من با تو از در عناد بیرون شوند و حیله ها بسازند. خصومتها بیاغازند تا فدك را از دست تو بیرون كنند22.

سپس رسول خدا(صلى الله علیه وآله) فرمان داد تا بزرگان اقوام و اصحاب حاضر شوند. و در حضور آنان حوائط فدك را و با هر ملك و مالى كه از آن اراضى ماخوذ داشته بود، به فاطمه تسلیم فرمودند، و اعلام كرد كه فدك با تمام منافعش متعلق به فاطمه و فرزندان او است، و تا زمان رحلت رسول(صلى الله علیه وآله)كارگران آن مخدره در فدك مشغول بودند. و آن حضرت هر سال فقط به اندازه نیاز خود برمى داشت، بقیه را بین مسلمانان تقسیم مى كردند، و تا زمان رحلت پیامبر(صلى الله علیه وآله) تمام فدك در تصرف فاطمه(علیها السلام)بود23.

آیات بى شمارى دیگرى هم در شأن و منزلت آن بانوى نمونه، در كتاب خداوند وجود دارد كه در این مختصر نمى گنجد، در كتاب ریاحین شریعه چیزى در حدود 30 آیه در شأن و منزلت حضرت زهرا(علیها السلام) نقل و تأویل شده است. و نیز در كتابى تحت «عنوان فاطمة الزهراء فى القرآن» 68 آیه از آیات قرآن در منزلت، فضایل و مرتبط با آن بانو گردآورى شده است24.

ادامه دارد


میلاد صارمی نایینی  




طبقه بندی: فضایل فاطمه زهرا(علیها السلام)، 
برچسب ها: فضایل فاطمه سلام الله علیها، بانوی بهشت، زهرای اطهر، خلیل صارمی نایینی، استاد نایینی بنیانگذار کونگ فو تو آد در مناطق شرق اصفهان بزرگ دهه 60، استاد نایینی، استاد ناصر،  
[ چهارشنبه 1395/11/27 ] [ 01:05 قبل از ظهر ] [ میلاد صارمی نایینی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

کس چه داند زآتش پنهان من
آه از ســـوز درون جـــان مـــن
***
کربلای جبـــهه ها یادش به خیر
شور و غوغای دعا یادش به خیر

***
سپاس از همه عزیزان بازدید کننده سایت
سلامت و شادکامی شما ارزوی قلبی ماست

پس از بهره مندی از سایت آن را به دوستان خود معرفی نمائید.

***
توجه * توجه

آلبومها ی تصاویر استاد نایینی و کلیپ ها در صفحات جانبی قرار دارند

*****
استفاده از کلیه مطالب سایت با ذکر منبع بلا مانع میباشد.
هرگونه سوء استفاده و یا نشر ناقص مطالب و نظرات به منظور بهره برداری غیر اصولی پیگرد قانونی دارد

*#*#*
عزیزان بازدید کننده در صورت بروز هر گونه مشکل در ورود به سایت با آدرس :

http://ostadnaser.ir/

از آدرس :
http://bargesabz14.mihanblog.com/

استفاده نمایید.

با سپاس فراوان
مدیر سایت آتش پنهان
میلاد صارمی نایینی
موضوعات
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

تماس با ما
آپلود عکس

IranSkin go Up


برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب

فروش بک لینک طراحی سایت